افتتاح نمایشگاهی از موزه هنرهای زیبای جمهوری داغستان در کاخ‌موزه گرگان

نمایشگاهی از موزه هنرهای زیبای جمهوری داغستان به نام گامزاتووا باهدف آشنایی ساکنان استان گلستان با ارزش‌های خانوادگی، شیوه زندگی، سنت‌ها و فرهنگ جمهوری داغستان با کمک نقاشی در کاخ‌موزه گرگان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، نمایشگاهی از موزه هنرهای زیبای جمهوری داغستان روز یکشنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور آندری تانایف نماینده رسمی دولت جمهوری داغستان در جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل نادری فرماندار گرگان، رضا غیاثی‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان و جمعی دیگر از مسئولان و کارشناسان در کاخ‌موزه گرگان افتتاح شد.

نماینده رسمی دولت جمهوری داغستان در جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر و قدردانی از استقبال گرم و مهمان‌نوازی فرماندار و مسئولان شهرستان گرگان بیان کرد: امیدواریم این نمایشگاه شروعی باشد برای تداوم همکاری و برنامه‌های مشترک دو کشور و بتوانیم ازاین‌پس تبادلات فرهنگی، علمی و اقتصادی مفیدی بین دو کشور داشته باشیم .

آندری تانایف افزود: این نمایشگاه در چارچوب روابط و تبادلات فرهنگی، دوستانه و هم‌جواری استان گلستان و جمهوری داغستان در عرصه فرهنگ و هنر از نقاشی‌های موزه هنرهای زیبای ماخاچکالا و موزه ملی داغستان برگزار شده است و امیدواریم مردم عزیز شهرستان گرگان بتوانند با استفاده از این آثار با بخشی از فرهنگ، سنت‌ها و آداب‌ورسوم مردم داغستان آشنا شوند.

او ضمن دعوت از فرماندار و مسئولان شهرستان گرگان برای حضور در جمهوری داغستان و بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی این کشور بیان کرد: هدف ما این است یک کریدور فرهنگی بین کشور همسایه شمالی و جنوبی دریای خزر ایجاد کنیم و برای آغاز این راه آماده‌ایم تا نمایشگاهی از آثار فرهنگی و عکس‌های گرگان در جمهوری داغستان برگزار کنیم.

فرماندار شهرستان گرگان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از این همکاری گفت: با توجه به شباهت‌ها و قرابت فرهنگی و مذهبی ۲ کشور می‌توانیم همکاری بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

اسماعیل نادری بابیان اینکه برای همکاری ابتدا نیاز است این قرابت‌ها و شباهت‌ها به مردم یادآوری شود، افزود: این کار باعث می‌شود رغبت بیشتری در بین مردم برای همراهی در این راه ایجاد شود.

او تأکید کرد: برای همکاری در مباحث اقتصادی ابتدا نیاز به همکاری در کارهای فرهنگی، علمی، دانشگاهی و دانشجویی داریم تا بتوانیم به‌صورت عمیق‌تر و دقیق‌تری به مباحث اقتصادی وارد شویم.

در این مراسم همچنین رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان ضمن خوش‌آمد گویی بیان کرد: ما در شهرستان گرگان آماده‌ایم تا در سریع‌ترین زمان ممکن مقدمات حضور، بررسی، جانمایی و برگزاری نمایشگاهی از آثار فرهنگی، هنری شهرستان گرگان در جمهوری داغستان را فراهم کنیم.

رضا غیاثی‌زاده افزود: با توجه به اینکه شهرستان گرگان در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله ورزش‌هایی چون والیبال، بسکتبال، اسکواش و کبدی در سطح استان و کشور شناخته‌شده است و بسیاری از محصولات شهرستان به شهرها و کشورهای همسایه صادر می‌شود می‌توانیم همکاری‌های متفاوت و بسیاری در زمینه‌های مختلف داشته باشیم که نیاز است آن‌ها را اولویت‌بندی کرده و بر اساس اولویت پیش رویم.

این نمایشگاه از ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ در محل گرگان– پارک شهر– کاخ‌موزه گرگان دایر بوده و بازدید از این نمایشگاه برای عمومی علاقه‌مندان آزاد است.

افتتاح نمایشگاهی از موزه هنرهای زیبای جمهوری داغستان در کاخ‌موزه گرگان

افتتاح نمایشگاهی از موزه هنرهای زیبای جمهوری داغستان در کاخ‌موزه گرگان

انتهای پیام/

کد خبر 1403073002097
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha